antakya yöresini çekici kılan ve tarihi boyunca göçlere açık olmasını sağlayan, yaşamı kolaylaştıran iklim koşulları ve verimli topraklarının yanı sıra anadolu'yu Çukurova yoluyla suriye ve filistin'e bağlayan yolların kavşak noktasında bulunmasıdır.ayrıca mezopotamya'dan akdeniz'e çıkmak için kullanılabilecek en uygun limanlar yine bu bölgededir.
hatay, inanç turizmi merkezleri,antik kentleri ve yaylalarıyla turizm potansiyeline sahip bir ildir.
mikelarteta · #46203 · 30 Ocak 2004 12:58:07
2. türkiye'nin tek mozaik müzesini barındıran, ****** ün ölmeden önce istediği enginarın buradan getirtildiği*, dünya nın en eski kilisesinin* de bulunduğu 31 plakalı ilimiz.
ayrıca farklı dinlerden insanlar olmasına rağmen bunlar kardeş kardeş yaşarlar..
hatay her şeyiyle keşfedilmeyi bekleyen bir yerdir
june · #174601 · 04 Mayıs 2004 20:54:50
3. izmir konak'ta bir semt, inönü caddesi civarindadir
liwex · #174608 · 04 Mayıs 2004 20:59:05
4. türkiyenin erkekliğini temsil eder niteliktedir, yumurtalık diye bir yeri vardır, plakadan kaybeder.
derectus · #605300 · 09 Şubat 2005 23:39:30
5. (bkz: hatay cumhuriyeti)
(bkz: kerkük yumurtalık petrol boru hattı)
schlingel · #617151 · 26 Şubat 2005 01:17:29
6. sonradan(1939) misak-ı milli bünyesine arz-ı endam eden ilimiz. suriye artık hatayı kendi haritamızda göstermiyoruz demiş ama göstermeye devam etmiştir. bu sebepten temiz bir sopayı haketmiştir
akustikcinayet · #650445 · 21 Mart 2005 16:48:16
7. hatay yazın o kadar sıcak olur ki insanı sıcaktan kusturur.
bonfirit · #684949 · 06 Nisan 2005 03:59:46
8. türkiyenin en sıcak kenti ayrıca sıcak insanlara sahip kenti.
sacmasapan · #754144 · 19 Mayıs 2005 15:52:26
9. hatay valileri
(bkz: Şükrü sökmensüer) 1939-1942
(bkz: Şefik soyer) 1942-1944
(bkz: nizamettin ataker) 1944-1947
(bkz: ali fuat yurttaş) 1947-1950
(bkz: hikmet kümbetlioğlu) 1950-1951
(bkz: rebii karatekin) 1951-1954
(bkz: celal İzgi) 1954-1956
(bkz: ethem yetkiner) 1956-1957
(bkz: sedat tolga) 1957-1957
(bkz: ahmet topaloğlu) 1957-1960
(bkz: tevfik doğantan) 1960-1960
(bkz: enver saatçıgil) 1960-1960
(bkz: muammer Ürgen) 1960-1964
(bkz: hakkı albayrakoğlu) 1964-1966
(bkz: nuri teoman) 1966-1967
(bkz: ferit kubat) 1967-1970
(bkz: lütfi uraz) 1970-1972
(bkz: kemalettin gazezoğlu)1972-1975
(bkz: fevzi yetkiner) 1975-1978
(bkz: Ünal Özgödek) 1978-1979
(bkz: İlhan sözgen) 1979-1980
(bkz: fevzi baysan) 1980-1981
(bkz: a.turhan Şenel) 1981-1982
(bkz: sami oytun) 1982-1988
(bkz: hanefi demirkol) 1988-1991
(bkz: utku acun) 1991-1997
(bkz: gökhan aydıner) 1997-1999
(bkz: yener rakıcıoğlu) 1999-2001
(bkz: fethi yorulmaz) 2001-2001
(bkz: oğuz kaan köksal) 2001-2001
(bkz: zeki Şanal) 2001-2003
(bkz: İsmet gürbüz civelek) 2003-2003
(bkz: cafer odabaşı) 2003-2003
(bkz: abdülkadir sarı) 2003-
sacmasapan · #800552 · 18 Haziran 2005 18:47:45 ~ 18 Haziran 2005 19:26:58
10. ana vatana katılması
1. dünya savaşı'nı kaybetmiş olmamızdan ötürü, bütün cephelerde olduğu gibi filistin ve suriye'de dövüşen osmanlı ordusu da, 1918 eylül ayı sonlarına doğru görev bölgesinden çekilmeye başladı. suriye'de, vii. yıldırım ordusu'nun yöreden ayrılmasından sonra İtilaf devletleri'nin desteği ile, hicaz emiri faysal'ın başkanı olduğu bir arap-suriye hükümeti kuruldu. İngilizler, 30 ekim 1918 tarihinde imzalanan mondros antlaşması hükümlerine dayanarak 25 kasım 1918'de İskenderun sancağı'na bir miktar asker çıkardılar. aynı antlaşma hükümlerine göre, osmanlı yönetimine bırakılmış olmasına rağmen İskenderun sancağı'nı işgal eden İngiliz birlikleri, 5-6 gün kentte kaldıktan sonra çekilerek 7 aralık 1918 tarihinde, antakya'ya giren fransız askerlerine işgali devrettiler.
mondros antlaşması ile bu toraklarda görevi bitmiş olan vii. yıldırım ordusu kumantanı mustafa kemal paşa geri geldiği adana'da bu işgal hareketini müttefik orduları kumandanı mareşal allanby nezdinde protesto ederken, ilerde hatay meselesi haline gelecek olan bu konuya, o tarihten itibaren ilgi duymaya başlamıştı.
yerli halkın ileri gelenlerinden bir grubun fransız yönetimine karşı mücadele kararı alması ile sancakta ilk direniş hareketinin çekirdeği kurulmuş oldu. bu grubun liderliğinde hareket eden mücahitler, zaman zaman fransız işgalcileri ile silahlı çatışmaya da girdiler. 13 temmuz 1919'da İskenderun sancağı'na gelerek halka fransız yönetiminden memnun olup olmadıklarını soran amerikan heyetine büyük çoğunluğun türk idaresini istedikleri şeklindeki beyanı, fransız yönetimine karşı başlatılan direniş hareketinin haklılığını göstermekte idi.
sivas kongresi'nde ilk esasları meydana çıkmış olan misak-ı milli kavramı ile ilgili olarak bu direniş hareketinin önde gelen isimlerinden tayfur ata bey (sökmen) ile ankara arasında yapılan yazışmalarda, İskenderun sancağı ve havalisinin de (hatay) bu hudutlar içerisinde olduğunun mustafa kemal tarafından belirtilmiş olması, bir süredir misak-ı milli hududu dışında kaldıkları kuşkusu içinde olan bölge halkının maneviyatını yükseltti.
güneydoğu anadolu ve İskenderun sancağı'nda iki yıldır süregelen ve fransız hükümetini huzursuz eden direniş hareketinin ve çatışmaların sona erdirilmesi amacıyla, ankara hükümeti ile 9 haziran 1921 tarihinde başlanan görüşmelerin, 20 ekim 1921 tarihinde imzalanan ankara antlaşması ile bir uzlaşma ortamına girmesi üzerine, antakya'da fransız yönetimine karşı sürdürülen direniş faaliyetine bir süre ara verildi. ancak, antlaşmanın imzalanmasından kısa bir süre önce, 26 ağustos 1921 tarihinde, fransızlar bütün suriye'yi işgal ederek, daha önce kurmuş oldukları faysal başkanlığındaki suriye hükümeti'ne son vermiş ve ülkede manda yönetimini uygulamaya başlamışlardı.
gene ankara antlaşması hükümlerine göre fransızlar, adana, mersin, osmaniye, kilis ve anteb'i boşaltırken, İskenderun, antakya, kırıkhan, reyhanlı, altınözü ve samandağ'dan çekilmeyip bu beldeleri İskenderun sancağı adı altında ve özel bir statü içinde, fransız mandası olarak yöneltilmekte olan suriye devleti'ne bağladılar. bu uygulamaları ile ankara antlaşması, sancağın kurtuluş ümitlerini gelecekte belirsiz bir zamana bırakmış olması nedeniyle hatay'da yaşayan türkler arasında üzüntü yarattı.
ankara antlaşması hükümleri içinde sancak dahilindeki okullarda türkçe'nin okutulması, arapça'nın yanında türkçe'nin de resmi mahiyette bir dil olması, türk kültürünün yayılması, sancak bayrağının türk bayrağına benzer bir bayrak olması gibi maddeler bulunmasına rağmen fransızlar bu maddeleri hiçbir zaman uygulamadılar. Özellikle eğitim ve sağlık hizmetlerinde, hıristiyan nüfusu, türk nüfusa yeğ tutan bir davranış içine girdiler. bu tutum, sancakta yaşayan farklı etnik grupların, farklı dili konuşanların ve farklı siyasi akımlara mensup olanların çatıştığı karışık bir ortam yarattı.
fransızların,, İskenderun sancağından çekilmemeleri ve sancak içindeki türk nüfusa karşı davranışlarındaki eşitsizlik üzerine tekrar faaliyete geçen direniş örgütü, merkezi adana'da olan, tayfur ata bey (sökmen) başkanlığında, İskenderun ve havalisi müdafaa-ı hukuk cemiyeti'ni kurarak, ankara ile ilişkilerini devam ettirdiler ve bir heyet halinde ankara'ya giderek, mustafa kemal'den bölge ile ilgilenmesini istediler.
1922'de fransızlar tarafından suriye devletleri federasyonu kuruldu ve İskenderun sancağı, federasyona bağlı olan haleb devleti içinde yer aldı. Ülkenin bağımsızlığını ve bütünlüğünü garanti altına alan ve yeni türkiye devleti'nin sınırlarını çizen lozan antlaşmasında esaslı bir şekilde ele alınmayan ve bu nedenle yöre halkının umutsuzluğa sevk eden hatay meselesi, ******'ün 15 mart 1923 günü adana'da yaptığı konuşmada, "... kırk asırlık türk yurdu düşman elinde esir kalamaz" sözü ile yeni bir dinamizm kazandı ve türkiye cumhuriyeti hükümeti'nin gündemine ciddi olarak girdi.
gelişen olaylar karşısında bölgede yaşayan diğer etnik gruplara karşı da örgütlenme ihtiyacı duyan türk nüfus, türkiye ile birleşme temasını işleyen altın-Özü isimli bir gazete ile faaliyeti çok kısa süren antakya halk fıkrası adlı bir de parti kurdular.
bölgedeki huzursuzlukların milletler cemiyeti'nde yaptığı etkiler sonucu 1926 yılında fransızlar, İskenderun'da bir hükümet kurulması teklifini gündeme getirdiler. teklife göre, beyrut'taki yüksek komiserliğe bağlı olarak çalışacak bu hükümetin kendi anayasası, kendi meclisi ve seçilmiş bir başkanı bulunacaktı. hükümet merkezi olarak İskenderun öngörülmekteydi. bu hükümetin teşkili amacıyla yapılan seçimler sonucunda, arapların çoğunlukta olduğu bir meclis oluştu. başkanlığına da ahmet türkmen'in adaylığına karşılık, İskenderun sancağında fransız olağanüstü komiserinin delegeliğini yapan h. duriex'in getirildiği bağımsız İskenderun hükümeti, gördüğü tepkiler karşısında kısa bir süre sonra ismini, kuzey suriye hükümeti olarak değiştirme kararı aldı.
anayasaları gereği sancağın bağımsızlığı için yemin etmiş olan kuzey suriye meclisi milletvekilleri bu karardan dört gün sonra, Şam'daki merkezi suriye hükümeti'ne bağlanma kararı aldı.
ortaya çıkan bu yeni durum üzerine fransa'nın suriye üzerindeki manda yönetiminin sona ereceği 1935 yılından sonra, İskenderun sancağının geleceğini, türk nüfusun çıkarlarına uygun bir neticeye ulaştırmak amacında olan türkler, fransızların engelleme gayretlerine rağmen hedeflerine ulaşmak için yoğun bir propaganda faaliyetine girdiler.
bu faaliyet içinde, özellikle anavatanda gerçekleştirilmiş olan ****** ilke ve inkılapları örnek alındı. Örneğin, latin harflerini öğreten kurslar açıldı, fes yerine şapka giyilmeye başlandı ve herhangi bir faaliyet gösteremeyerek, sembolik bir kuruluş halinde kalan halk partisi kuruldu. türk nüfusun yaptığı bu gayretli ve ısrarlı çalışmalar meyvelerini verdi ve bir süre sonra fransızlar, İskenderun sancağında türk hakimiyeti kavramına sıcak bakmaya başladılar.
sancakta yaşayan türkler, ankara'ya gönderdikleri heyetler ile zamanın başbakanı İsmet İnönü ve mareşal fevzi Çakmak aracılığı ile ******'e bir kere daha aktardıkları davaları için ulu Önder'den daha yakın ilgi ve destek istediler. türk hükümeti, 1936 eylül ayında cenevre'de yapılan milletler meclisi toplantısında konuyu gündeme getirerek, İskenderun sancağının bağımsızlık talebini fransız hükümeti'ne resmen bildirdi.
hatay, inanç turizmi merkezleri,antik kentleri ve yaylalarıyla turizm potansiyeline sahip bir ildir.
mikelarteta · #46203 · 30 Ocak 2004 12:58:07
2. türkiye'nin tek mozaik müzesini barındıran, ****** ün ölmeden önce istediği enginarın buradan getirtildiği*, dünya nın en eski kilisesinin* de bulunduğu 31 plakalı ilimiz.
ayrıca farklı dinlerden insanlar olmasına rağmen bunlar kardeş kardeş yaşarlar..
hatay her şeyiyle keşfedilmeyi bekleyen bir yerdir
june · #174601 · 04 Mayıs 2004 20:54:50
3. izmir konak'ta bir semt, inönü caddesi civarindadir
liwex · #174608 · 04 Mayıs 2004 20:59:05
4. türkiyenin erkekliğini temsil eder niteliktedir, yumurtalık diye bir yeri vardır, plakadan kaybeder.
derectus · #605300 · 09 Şubat 2005 23:39:30
5. (bkz: hatay cumhuriyeti)
(bkz: kerkük yumurtalık petrol boru hattı)
schlingel · #617151 · 26 Şubat 2005 01:17:29
6. sonradan(1939) misak-ı milli bünyesine arz-ı endam eden ilimiz. suriye artık hatayı kendi haritamızda göstermiyoruz demiş ama göstermeye devam etmiştir. bu sebepten temiz bir sopayı haketmiştir
akustikcinayet · #650445 · 21 Mart 2005 16:48:16
7. hatay yazın o kadar sıcak olur ki insanı sıcaktan kusturur.
bonfirit · #684949 · 06 Nisan 2005 03:59:46
8. türkiyenin en sıcak kenti ayrıca sıcak insanlara sahip kenti.
sacmasapan · #754144 · 19 Mayıs 2005 15:52:26
9. hatay valileri
(bkz: Şükrü sökmensüer) 1939-1942
(bkz: Şefik soyer) 1942-1944
(bkz: nizamettin ataker) 1944-1947
(bkz: ali fuat yurttaş) 1947-1950
(bkz: hikmet kümbetlioğlu) 1950-1951
(bkz: rebii karatekin) 1951-1954
(bkz: celal İzgi) 1954-1956
(bkz: ethem yetkiner) 1956-1957
(bkz: sedat tolga) 1957-1957
(bkz: ahmet topaloğlu) 1957-1960
(bkz: tevfik doğantan) 1960-1960
(bkz: enver saatçıgil) 1960-1960
(bkz: muammer Ürgen) 1960-1964
(bkz: hakkı albayrakoğlu) 1964-1966
(bkz: nuri teoman) 1966-1967
(bkz: ferit kubat) 1967-1970
(bkz: lütfi uraz) 1970-1972
(bkz: kemalettin gazezoğlu)1972-1975
(bkz: fevzi yetkiner) 1975-1978
(bkz: Ünal Özgödek) 1978-1979
(bkz: İlhan sözgen) 1979-1980
(bkz: fevzi baysan) 1980-1981
(bkz: a.turhan Şenel) 1981-1982
(bkz: sami oytun) 1982-1988
(bkz: hanefi demirkol) 1988-1991
(bkz: utku acun) 1991-1997
(bkz: gökhan aydıner) 1997-1999
(bkz: yener rakıcıoğlu) 1999-2001
(bkz: fethi yorulmaz) 2001-2001
(bkz: oğuz kaan köksal) 2001-2001
(bkz: zeki Şanal) 2001-2003
(bkz: İsmet gürbüz civelek) 2003-2003
(bkz: cafer odabaşı) 2003-2003
(bkz: abdülkadir sarı) 2003-
sacmasapan · #800552 · 18 Haziran 2005 18:47:45 ~ 18 Haziran 2005 19:26:58
10. ana vatana katılması
1. dünya savaşı'nı kaybetmiş olmamızdan ötürü, bütün cephelerde olduğu gibi filistin ve suriye'de dövüşen osmanlı ordusu da, 1918 eylül ayı sonlarına doğru görev bölgesinden çekilmeye başladı. suriye'de, vii. yıldırım ordusu'nun yöreden ayrılmasından sonra İtilaf devletleri'nin desteği ile, hicaz emiri faysal'ın başkanı olduğu bir arap-suriye hükümeti kuruldu. İngilizler, 30 ekim 1918 tarihinde imzalanan mondros antlaşması hükümlerine dayanarak 25 kasım 1918'de İskenderun sancağı'na bir miktar asker çıkardılar. aynı antlaşma hükümlerine göre, osmanlı yönetimine bırakılmış olmasına rağmen İskenderun sancağı'nı işgal eden İngiliz birlikleri, 5-6 gün kentte kaldıktan sonra çekilerek 7 aralık 1918 tarihinde, antakya'ya giren fransız askerlerine işgali devrettiler.
mondros antlaşması ile bu toraklarda görevi bitmiş olan vii. yıldırım ordusu kumantanı mustafa kemal paşa geri geldiği adana'da bu işgal hareketini müttefik orduları kumandanı mareşal allanby nezdinde protesto ederken, ilerde hatay meselesi haline gelecek olan bu konuya, o tarihten itibaren ilgi duymaya başlamıştı.
yerli halkın ileri gelenlerinden bir grubun fransız yönetimine karşı mücadele kararı alması ile sancakta ilk direniş hareketinin çekirdeği kurulmuş oldu. bu grubun liderliğinde hareket eden mücahitler, zaman zaman fransız işgalcileri ile silahlı çatışmaya da girdiler. 13 temmuz 1919'da İskenderun sancağı'na gelerek halka fransız yönetiminden memnun olup olmadıklarını soran amerikan heyetine büyük çoğunluğun türk idaresini istedikleri şeklindeki beyanı, fransız yönetimine karşı başlatılan direniş hareketinin haklılığını göstermekte idi.
sivas kongresi'nde ilk esasları meydana çıkmış olan misak-ı milli kavramı ile ilgili olarak bu direniş hareketinin önde gelen isimlerinden tayfur ata bey (sökmen) ile ankara arasında yapılan yazışmalarda, İskenderun sancağı ve havalisinin de (hatay) bu hudutlar içerisinde olduğunun mustafa kemal tarafından belirtilmiş olması, bir süredir misak-ı milli hududu dışında kaldıkları kuşkusu içinde olan bölge halkının maneviyatını yükseltti.
güneydoğu anadolu ve İskenderun sancağı'nda iki yıldır süregelen ve fransız hükümetini huzursuz eden direniş hareketinin ve çatışmaların sona erdirilmesi amacıyla, ankara hükümeti ile 9 haziran 1921 tarihinde başlanan görüşmelerin, 20 ekim 1921 tarihinde imzalanan ankara antlaşması ile bir uzlaşma ortamına girmesi üzerine, antakya'da fransız yönetimine karşı sürdürülen direniş faaliyetine bir süre ara verildi. ancak, antlaşmanın imzalanmasından kısa bir süre önce, 26 ağustos 1921 tarihinde, fransızlar bütün suriye'yi işgal ederek, daha önce kurmuş oldukları faysal başkanlığındaki suriye hükümeti'ne son vermiş ve ülkede manda yönetimini uygulamaya başlamışlardı.
gene ankara antlaşması hükümlerine göre fransızlar, adana, mersin, osmaniye, kilis ve anteb'i boşaltırken, İskenderun, antakya, kırıkhan, reyhanlı, altınözü ve samandağ'dan çekilmeyip bu beldeleri İskenderun sancağı adı altında ve özel bir statü içinde, fransız mandası olarak yöneltilmekte olan suriye devleti'ne bağladılar. bu uygulamaları ile ankara antlaşması, sancağın kurtuluş ümitlerini gelecekte belirsiz bir zamana bırakmış olması nedeniyle hatay'da yaşayan türkler arasında üzüntü yarattı.
ankara antlaşması hükümleri içinde sancak dahilindeki okullarda türkçe'nin okutulması, arapça'nın yanında türkçe'nin de resmi mahiyette bir dil olması, türk kültürünün yayılması, sancak bayrağının türk bayrağına benzer bir bayrak olması gibi maddeler bulunmasına rağmen fransızlar bu maddeleri hiçbir zaman uygulamadılar. Özellikle eğitim ve sağlık hizmetlerinde, hıristiyan nüfusu, türk nüfusa yeğ tutan bir davranış içine girdiler. bu tutum, sancakta yaşayan farklı etnik grupların, farklı dili konuşanların ve farklı siyasi akımlara mensup olanların çatıştığı karışık bir ortam yarattı.
fransızların,, İskenderun sancağından çekilmemeleri ve sancak içindeki türk nüfusa karşı davranışlarındaki eşitsizlik üzerine tekrar faaliyete geçen direniş örgütü, merkezi adana'da olan, tayfur ata bey (sökmen) başkanlığında, İskenderun ve havalisi müdafaa-ı hukuk cemiyeti'ni kurarak, ankara ile ilişkilerini devam ettirdiler ve bir heyet halinde ankara'ya giderek, mustafa kemal'den bölge ile ilgilenmesini istediler.
1922'de fransızlar tarafından suriye devletleri federasyonu kuruldu ve İskenderun sancağı, federasyona bağlı olan haleb devleti içinde yer aldı. Ülkenin bağımsızlığını ve bütünlüğünü garanti altına alan ve yeni türkiye devleti'nin sınırlarını çizen lozan antlaşmasında esaslı bir şekilde ele alınmayan ve bu nedenle yöre halkının umutsuzluğa sevk eden hatay meselesi, ******'ün 15 mart 1923 günü adana'da yaptığı konuşmada, "... kırk asırlık türk yurdu düşman elinde esir kalamaz" sözü ile yeni bir dinamizm kazandı ve türkiye cumhuriyeti hükümeti'nin gündemine ciddi olarak girdi.
gelişen olaylar karşısında bölgede yaşayan diğer etnik gruplara karşı da örgütlenme ihtiyacı duyan türk nüfus, türkiye ile birleşme temasını işleyen altın-Özü isimli bir gazete ile faaliyeti çok kısa süren antakya halk fıkrası adlı bir de parti kurdular.
bölgedeki huzursuzlukların milletler cemiyeti'nde yaptığı etkiler sonucu 1926 yılında fransızlar, İskenderun'da bir hükümet kurulması teklifini gündeme getirdiler. teklife göre, beyrut'taki yüksek komiserliğe bağlı olarak çalışacak bu hükümetin kendi anayasası, kendi meclisi ve seçilmiş bir başkanı bulunacaktı. hükümet merkezi olarak İskenderun öngörülmekteydi. bu hükümetin teşkili amacıyla yapılan seçimler sonucunda, arapların çoğunlukta olduğu bir meclis oluştu. başkanlığına da ahmet türkmen'in adaylığına karşılık, İskenderun sancağında fransız olağanüstü komiserinin delegeliğini yapan h. duriex'in getirildiği bağımsız İskenderun hükümeti, gördüğü tepkiler karşısında kısa bir süre sonra ismini, kuzey suriye hükümeti olarak değiştirme kararı aldı.
anayasaları gereği sancağın bağımsızlığı için yemin etmiş olan kuzey suriye meclisi milletvekilleri bu karardan dört gün sonra, Şam'daki merkezi suriye hükümeti'ne bağlanma kararı aldı.
ortaya çıkan bu yeni durum üzerine fransa'nın suriye üzerindeki manda yönetiminin sona ereceği 1935 yılından sonra, İskenderun sancağının geleceğini, türk nüfusun çıkarlarına uygun bir neticeye ulaştırmak amacında olan türkler, fransızların engelleme gayretlerine rağmen hedeflerine ulaşmak için yoğun bir propaganda faaliyetine girdiler.
bu faaliyet içinde, özellikle anavatanda gerçekleştirilmiş olan ****** ilke ve inkılapları örnek alındı. Örneğin, latin harflerini öğreten kurslar açıldı, fes yerine şapka giyilmeye başlandı ve herhangi bir faaliyet gösteremeyerek, sembolik bir kuruluş halinde kalan halk partisi kuruldu. türk nüfusun yaptığı bu gayretli ve ısrarlı çalışmalar meyvelerini verdi ve bir süre sonra fransızlar, İskenderun sancağında türk hakimiyeti kavramına sıcak bakmaya başladılar.
sancakta yaşayan türkler, ankara'ya gönderdikleri heyetler ile zamanın başbakanı İsmet İnönü ve mareşal fevzi Çakmak aracılığı ile ******'e bir kere daha aktardıkları davaları için ulu Önder'den daha yakın ilgi ve destek istediler. türk hükümeti, 1936 eylül ayında cenevre'de yapılan milletler meclisi toplantısında konuyu gündeme getirerek, İskenderun sancağının bağımsızlık talebini fransız hükümeti'ne resmen bildirdi.