E- Çayırova

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
E- Çayırova

Dünya'da 13 Ülke, Türkiye'de 42 İl Bizi Takip Ediyor.Sesimiz Her Yerde.Her Zaman 1 Numarayız Teşekkürler...


    havalı espriler

    sertac51
    sertac51
    Profesyonel Üye
    Profesyonel Üye


    Mesaj Sayısı : 490
    Kayıt tarihi : 02/05/07
    Points : 31117
    Reputation : 2

    havalı espriler Empty havalı espriler

    Mesaj tarafından sertac51 Cuma 28 Mart 2008 - 14:03

    Havalı Espriler

    Pilotlar ve Yer Ekibi
    Pilotlar her uçuştan sonra, uçuş sırasında karşılaştıkları ve tamir edilmesi ya da ayarlanması gereken sorunları tamir bakım personeline bildirmek için bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu formları daha sonra tamir bakımcılar okur ve sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve tamir bakım personelinin espri anlayışı olmadığını söylememek gerekir.Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve şikayet bildirimleri ve tamir bakım mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer almaktadır. Bu arada,Quantas havayolları kurulduğu günden bugüne dek hiç kaza geçirmemiş tek büyük havayolu şirketidir.

    P = Pilotun arıza bildirimi.
    S = Tamir bakımcının tamir sonrası notu.

    P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var.
    S: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi.

    P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert.
    S: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok.

    P: Kokpitte bir şey gevşemiş.
    S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.

    P: Ön camda ölü böcek var.
    S: Canlı böcek sipariş edildi.

    P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca dakikada 100 metre
    alçalıyor.
    S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş)

    P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ
    birikintisi var.
    S: Yağ birikintisi temizlendi.

    P: DME''nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
    S: DME''nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.

    P: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden oynamıyor.
    S: Kilitler zaten o işe yarar.

    P: IFF çalışmıyor.
    S: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz.

    P: Sanırım camda çatlak var.
    S: Sanırım haklısın.

    P: 3 numaralı motor kayıp.
    S: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı.

    P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor.
    S: Kendine çeki düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için
    uçağa ihtar verildi.

    P: Radardan mırıltılar geliyor.
    S: Radar havlaması için yeniden programlandı.

    P: Kokpitte fare var.
    S: Kedi install edildi."

      Forum Saati Perş. 16 Mayıs 2024 - 0:53